Naujienlaiškis

Reklama

Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškosMichail Jampolskij

  • Formatas (mm) 145x233
  • Įrišimas minkštas
  • rusų kalbos vertė Natalija Arlauskaitė
  • ISBN / EAN 978-5-417-01034-7
  • Leidimo metai 2011
  • Leidykla „Mintis"
  • Psl. 432

Smulkiau

5,80 €

Nors pirmas filmas Lietuvoje nufilmuotas 1909 m., o 1925-aisiais buvo įkurta kinematografininkų sąjunga, kino tyrinėjimų istorija ir kino studijomis Lietuvoje iš esmės tik pradedama domėtis. Aukštosiose mokyklose steigiami nauji su kinu susiję kursai, atsiranda naujos su kino studijomis susijusios specialybės, organizuojama vis daugiau konferencijų, kuriose svarstomos kinematografinės reprezentacijos problemos, bet kino teorijai skirtų knygų lietuvių kalba labai maža. Ir ši specialios literatūros stoka jaučiama ne tik akademinėje, bet ir kino mėgėjų erdvėje.

 

Pirmąja naujos knygų serijos „Kino raštai“ knyga pasirinktas vienas reikšmingiausių kultūrologo, filosofo, kino žinovo Michailo Jampolskio darbų Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos. Knygą sudaro tekstai, analizuojantys atskirų autorių – režisierių ir kino teoretikų – darbus bei kino teorijos problemas. Teorinį knygos rėmą brėžia judėjimas nuo struktūralizmo prie fenomenologijos. Knygoje svarstomos montažo, kadro erdvės, lėlių ir kaukių, istorijos, kūno ir mirties vaizdavimo kine problemos. Pagrindinis dėmesys skiriamas Aleksandro Sokurovo, Aleksejaus Germano, Kiros Muratovos, Artūro Pelešiano bei Vladislavo Starevičiaus kūrybai. Kino teorijos aptarimas apima rusų formalistų, André Bazino, Serge’o Daney’aus, Levo Kulešovo, Gilles’io Deleuze’o bei kitų autorių idėjas. Knyga skirta besidomintiems kino istorija ir teorija bei vizualumo, kūniškumo, sovietmečio studijomis.

Michailo Jampolskio knyga Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos svarsto kino istorijos ir teorijos problemas. Kaip atsirado montažas? Kodėl nebyliojo kino veidai panašūs į kaukę? Kaip kinas fantazuoja pasaulio vaizdo pilnumą? Kodėl vien filmo struktūros aptarimo nepakanka ir verta kalbėti apie kino patirtį? Kas ir kaip žavi kino perdirbiniuose? Kaip galima sukurti laisvą nuo ideologijos kino reginį? Ką reiškia vaizduoti istoriją ir laiką kine? Atsakymai į šiuos ir kitus klausimus jungia semiotinę ir fenomenologinę kino teoriją, vizualumo istoriją, kūniškumo studijas bei kitas prieigas.

Michailas Jampolskis yra Niujorko universiteto profesorius, vienas garsiausių kino ir vizualumo tyrinėtojų. Jo interesų laukas apima kino teorijos ir antropologijos, idėjų istorijos, politinės vaizduotės bei lyginamąsias literatūros studijas. Knygų Teiresijo atmintis: Intertekstualumas ir kinas (1993), Demonas ir labirintas (diagramos, deformacijos, mimezis) (1996), Stebėtojas: matymo istorijos apybraižos (2000), Leviatano sugrįžimas: Politinė teologija, valdžios reprezentacija ir Ancien Régime pabaiga (2004), Audėjas ir vizionierius: Reprezentacijos istorijos apybraižos, arba Apie materialumą ir idealumą kultūroje (2007) ir kitų autorius.

 

Recenzija internete - aplinkkeliai.lt

 


Knygu serija KINO RASTAI

Kino raštai serija knygų apie kiną. Žodis raštas reiškia ir individualų braižą, ir ornamentą, ir išsamią akademinę publikaciją. Kino raštų serija skirta knygoms apie kino kūrėjus, filmus bei kino istoriją ir teoriją.

3 kitų prekių šioje kategorijoje:

Pirkėjai, kurie pirko šią prekę, taip pat pirko:

Krepšelis  

Nėra prekių

Pristatymas 0,00 €
Viso 0,00 €

Pirkti

Akcijos

» Visos akcijos

Facebook

Advertising
Advertising